Değişik Bir Mutfak, Endonezya İftarı




  On beş günlük sözleşmeli hemşire olarak çalıştığım aile sağlığı merkezinde çok iyi insanlar ile tanışmıştım. Bunlardan biri de şüphesiz Ay Yu abla diyebilirim. Beni en şaşırtan ve mutlu eden tanışma ^-^. Aşı odasından çıktığımda karşımda Endonezyalı bir aile görmem bir olmuştu. Hem şaşırmış hem de mutlu olmuştum. Hemen yanlarına gidip yardımcı olmuş ve muhabbeti kurmuştuk. Ancak daha sonra ne telefon numarası almayı akıl etmiştik nede sosyal medya hesaplarımızı. Yani anlayacağınız artık geriye dönüp baktığımda hatırlayacağım güzel insanlar olarak kalacak bir aileydi benim için. Taa ki bizimkilerin yani namı değer 'ltd. şti' grubumuzun bizi, bizden habersiz iftar etkinliğine davet edene kadar ahshsh. Arkadaşlarımızla aramızdaki uyum diyorum ben buna. Meğer bizimkilerin çok sevdiği ve her fırsatta ziyaretine gittiği kişiler benim tanıdığım kişiymiş! Tevafuk mu demem yoksa tesadüf mü demem lazım bilmiyorum ama iftar için gideceğimiz ev sahibinin Ay Yu ablalar olacağını duyunca bir heyecanlanmadım değil. Hem kim düşünürdü ki bu ailenin evine bir gün gideceğimi ve bundan iki tarafında haberi olmayacağını.. 
 Kısaca anımızdan bahsettiğime göre o gün tattığım ve aslında bizim mutfağa da benzettiğim yemekleri Asya mutfağına ilgi duyanlar ve sizler için tanıtayım :).     
                                             
      Genel olarak menü bu şekildeydi 

                                             

 Kültürlerinde, alışkanlıklarında orucu tatlı ile açmak varmış. Bu yüzden başlangıç olarak bu gördüğünüz pembe ve içinde hindistan cevizi, kavun, çilek ve hatta buğday nişastasından tanelerin olduğu bi' nevi tatlı soğuk çorba gibi olan Es Buah ile başladık :)



Daha sonra ise adını hatırlayamadığım içi hindistan cevizi dolu rengini ise garlic chives/Allium tuberosum bitkisinden alan bana göre lokumu anımsatan yiyecek ile devam ettik.


Tatlı faslı bittiğine göre ana yemeklere yöneldik. Açıkçası ben en son almayı tercih ettim hep. Çünkü neyin ne zaman yeneceğini, nasıl yenileceğini yerlilerinden görüp onlar gibi yemek daha hoşuma gidiyordu ^o^.  

 Bu görünüş olarak da tad olarak da bildiğimiz mücver gibiydi. İçinde otların olduğu mücver gibi düşünebilirsiniz \^o^/ Adı isee Bakwan/ Bala bala!






Sigara böreği desem değil, börek desem yaklaşmış olurum ama nasıl tarif etsem diye düşünsemde işin içinden çıkamadığım krep bile diyebileceğim bir mutfak karmaşası içindeyim ehuhe. Orjinal adı Risol olan bu leziz şey içerisinde garnitür kaşar patatesten oluşan karışık meze vardı. Ben çok sevdim çıtır çıtır içi dolu bir lezetti ^^.


Denemeyen var mıdır İndomie Noodle? Çoğu süpermarketlerde yada diğerlerinde bulabileceğiniz bizim dilimizde bu makarnayı bir kez olsun deneyin derim. Bu gördüğünüz ise asıl orjinal hali Mie Goreng!  İçinde neler yok ki! Sosis, havuç, lahana, taze soğan ve niceleri. Bu değişik tatların bir arada olup bu denli lezzet şölenini ortaya çıkarmasına şaşmadım değil. Çünkü ilk gördüğümde bir acabalı bakış atmıştım. Çünkü sosis ile aram pek yoktur. Ama Çin makarnası, noodle, ramen, makarneks ve indomie gibi market gıdaları olsun, lokanta yemekleri olsun genelde tükettiğim için bunu da ön yargıları umursamadan tabağıma ekledim. Vee bugüne kadar yediğim paketli gıdalardaki noodle'ları unuttum. Evet bencee tadını artık anlamış olmanız lazım ehuhe.


  Bir çeşit cips. adını bilmediğim bir meyveden belkide sebzeden yapılıyormuş. Mısır gevreği görünümünde eti form mısır patlağı tadında desem yaklaşmış olacağız tisiisisi. Adı isee Emping!


Bilirsiniz bizde bir masa etrafında başta evin büyükleri oturur tüm ev bir sofrada birleşir. Ama Endonezya kültüründe bu durum bizden oldukça farklı. Evet batı kültüründe de pek yoktur bir evin sofrada olması ama batı beni şaşırtmazdı bu konuda. Endonezya da bir masanın üzerine tüm yapılan yemekler konur ve herkes tabağına almak istediğini alır bir kenarda yermiş. Bunu  görmek ve yaşamak bana tuhaf hissettirdi :). Sofra kültürü olmasa da o sevgi bağı tutturulmuş bol sohbetli ortam kurulmuştu bu kültürde. İlk kez deneyimlediğim Endonez mutfağını sizlere de tanıtmak istedim ^-^. Geri kalan yemekleri (açlıktan çekemedim hepsini ahshs.) videoda görebilirsiniz. Pilav bildiğimiz Asya mutfağının vazgeçilmezi yağsız tuzsuz, tavuk ise çeşitli soslar giymiş, aynı şekilde et sote tarzı bir yemeklerinde de daha önce tatmadığım baharatlar vardı. Sos ve baharatlar benden tam not aldı! Belki de bu kadar sevmemin en büyük nedeni bulunduğum ortamdı. Bu kültürü bu insanları seviyorum ^-^.



                            Hoşça ve afiyetle kalın.. Hayırlı Ramazanlaar!


















                                                                                                   

2 yorum:

  1. yaa süpersin hepsinin adını bulmuşsunn artık ne yediğimizi bende biliyorum :D :D :D eline sağlık çok güzel bir yazı olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevcut olan internet arkadaşlarımızın bilgilerinden faydalandım ehehe. Yediklerimizin tadı beraber keşfettiğimiz için daha da güzeldi buna eminim. Bu yorumum da postun editi olarak kalsın:)) teşekkürleeer^^

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.